2009年7月7日

I’m My Own Grandpa 我是我自己的祖父

這是一首很老很老的歌...看完歌詞你的腦袋差不多也打結了



I’m My Own Grandpa
我是我自己的祖父

Oh, many, many years ago when I was twenty-three
歐~很多年很多年以前當我23歲
I was married to a widow who was pretty as can be
我娶了一個非常美麗的寡婦
This widow had a grown-up daughter who had hair of red
這個寡婦有一個一頭紅髮的成年女兒
My father fell in love with her and soon the two were wed
我的爸爸愛上了她,他們很快結了婚。

This made my dad my son-in-law and changed my very life
這一來我的爸爸就變成我的女婿,我的人生也改變了
For my daughter was my mother’ cause she was my father’s wife
我的女兒變成我的媽媽因為她嫁給我爸爸
To complicate the matter though it really brought me joy
複雜化把這件事帶給我很多娛樂
I soon became the father of a bouncing baby boy
我很快有了個活潑好動的男孩

This little baby then became a brother-in-law to Dad
我的小孩變成我爸爸的小舅子
And so became my uncle though it made me very sad
不幸的他還變成我叔叔
for if he was my uncle then that also made him brother Of the widow’s grown-up daughter
他是我叔叔,同時也是我女兒的弟弟
who of course is my step-mother
當然寡婦的女兒就是我媽媽

My father’s wife then had a son
我爸爸的太太也有了一個小孩
Who kept them on the run
這個小孩總是讓他們手忙腳亂
And he became my grandchild
這個孩子是我的孫子
For he was my daughter’s son
因為他是我繼女的兒子
My wife is now my mother’s mother
我的太太就變成我媽媽的媽媽
And it makes me blue
這讓我覺得很憂鬱
Because although she is my wife
因為她是我的太太
She’s my grandmother too
但是他也是我的祖母
Now if my wife is my grandmother
如果說我太太是我祖母
Then I’m her grandchild
我就是她的孫子
And every time I think of it
每一次我一想到這裡
It nearly drives me wild
我就想要抓狂
For now I have become the strangest case you ever saw
現在我在你從未見過的奇怪處境
As husband of my grandma
因為我是我祖母的先生
I am my own grandpa
所以我是我自己的祖父

Chorus (合唱)
I’m my own grandpa
我是我自己的祖父
I’m my own grandpa
我是我自己的祖父
It sounds funny I know
我知道這聽起來很好笑
But it really is so
但是這是真的
Oh, I’m my own grandpa
我是我自己的祖父

0 意見:

 
Fasitny宅玩家 © 2009
*請各位訂閱部落格用我的固定RSS:http://feeds.feedburner.com/fasitny* *本站的最佳解析度照理來說是1024*768...不過最近愛上1440*900的寬闊感!!*